Forum de l'Amérique française
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.


Un portail des communautés francophones d'Amérique
 
AccueilPortailDernières imagesS'enregistrerConnexion
Le deal à ne pas rater :
Funko POP! Jumbo One Piece Kaido Dragon Form : où l’acheter ?
Voir le deal

 

 parler vous le jersais ????

Aller en bas 
4 participants
AuteurMessage
Victorserge0
Prince
Prince



Nombre de messages : 1070
Date d'inscription : 05/04/2008

parler vous le jersais ???? Empty
MessageSujet: parler vous le jersais ????   parler vous le jersais ???? EmptySam 07 Juin 2008, 16:15

les 3 ooo derniers locuteur de l'anglo normand ont ce petit site sympa :

http://members.societe-jersiaise.org/geraint/jerriais.htmls

c'est très sympa à lire

n'oublions pas que l'anglais est partiellement issus par métissage du normand une variante du français et du saxon
Revenir en haut Aller en bas
Victorserge0
Prince
Prince



Nombre de messages : 1070
Date d'inscription : 05/04/2008

parler vous le jersais ???? Empty
MessageSujet: Re: parler vous le jersais ????   parler vous le jersais ???? EmptySam 07 Juin 2008, 16:18

texte en jèrriais :

"L's êfants dé l'êcole dé la Trin'té n'peuvent pon pâler ni l'Angliais ni l'Français," êcrit l'Înspecteu d's êcoles en 1897.

"J'n'avais pon ouï autcheune aut' langue qué l'Jèrriais et j'n'apprîns pon fort d'Angliais à l'êcole êlémentaithe, ch'est en tchi, jé n'savais pon trop bein l'prononcer, mais j'pouvais l'liéthe couothamment."

Ches mots-là 'taient êcrit par George Francis L'Feuvre - George d'la Forge - mais à chein qu'j'ai ouï, un tas d'vous tchi m'êcoute aniet pouorrait dithe pus ou mains l'même chose.

Mais comme tchi qu'l'affaithe a changi au jour d'aniet. Presque tout l'monde abondonnit l'Jèrriais, même dans les pâraîsses. Dans l'récensement en 1989, j'trouvînmes qu'y avait mains qu'un dgiexaine d'êfants en d'sus de tchînze ans tchi comprennaient l'Jèrriais.

Mais i' y'avait tréjous ieu du monde qui n'voulaient pon vaie la dispathition d'la langue. Èrthu Balleine laîssit des sou dans san testament pour la présèrvation et promotion du Jèrriais, et Frank Le Maistre travaillit dû pour changi l's idées des Jèrriais, car la majorité dans chu temps-là l'considéthaient rein qu'un patouais.

Ch'tait l'Internet tchi nos donnit l'opportunité d'aver un contact redguliéthe auve d's gens partout l'monde tchi lus întérêssit dans les langues minoritaithes. A l'Île dé Man, Brian Stowell, l'Offici pour la Langue Manx, nos offrit d'l'aîgue.

Jean L'Maistre organisit un sondage parmi les pathents d's êfants âgées dé siex à onze ans, et trouvit qu'i' y'avait pus que 700 en faveur en principe des léçons en Jèrriais. L's Êtats votit les sou au Don Balleine pour eune êpreuve de deux ans, et man travas c'menchit!

Lé Docteu Stowell m'enviyit les livres qu'i's font servi à l'Île de Man, et j'pâssit bein d's heuthes en les traduisant dé Manx en Jèrriais. J'decidis qu'i' tait necessaithe qu' les livres s'sont en couleu, et Le Don Balleine acatit eune mangnifique ordinateu pour qué j'pouorrais composer châque page.

Quand lé preunmyi livre 'tait prêt, j'fînmes eune êpreuve à l'êcole d'Grouville - pour sept sémaines, Françouais L'Maistre et mé, j'apprenons l'Jèrriais à eune douzaine d'êfants. Ch'tait un grand' succès, et les êfants aimaient partichuliéthement lé Site qu'j'avais fait sus l'Internet.

J'fit un aut' sondage parmi les pathents, pour lus dithe qu' j'allons aver des clâsses en Jèrriais, et chutte fais dans les chent-huiptante fanmil'yes enrouôlaient lus êfants dans 21 êcoles. Eune chose hardi întérêssante est qué la majorité n'sont pon d'la tradition Jèrriaise, car souaixante m'ont dit qu'il avaient des pathents tchi en pâlent, mais pus qu'nénante n'en ont pon. Malheutheusement, i'n'tait pas possibl'ye d'offri des clâsses dans touos l's êcoles êlémentaithes ch't année, mais tout d'même, j'craie que ch'est un bouon c'menchement.

J'ai deux assistants à l'ensîngni, Françouais et Geraint Jennings, mais j'veurs trouver des volontaithes pour nos aîdgi - s'ous voulez assister pour eune heuthe châque sémaine, donne-mé un coup d'téléphône. J'avons acouo bein du travas d'vant qu'j' c'menchons dans l's êcoles - les livres à înmprimer, des plians a êcrithe pour châque léçon, des flashcards à produithe, man site sus l'internet à ramender.

Tch'est qu'est l'but dé tout chennechîn? Preunmiéthement, d'întroduithe l'Jèrriais dans la programme scolaithe à la pliaiche de l'aver d'vant et auprès les classes redguliéthes, d'produithe un întéthêt dans l'Jèrriais parmi l's êfants, dé ravigotter la langue et à l'av'nîn, d'faithe eune qualificâtion comme lé "GCSE".

Né m'dit janmais qué les maîtres d'êcole mênent eune vie paîsibl'ye!

Tony Scott Warren
1999
Revenir en haut Aller en bas
Victorserge0
Prince
Prince



Nombre de messages : 1070
Date d'inscription : 05/04/2008

parler vous le jersais ???? Empty
MessageSujet: Re: parler vous le jersais ????   parler vous le jersais ???? EmptySam 07 Juin 2008, 16:26

Je viens de terminer de parcourir ce site , je crois que roy devrait s'en inspirer tant il est très riche et bien fait !
http://members.societe-jersiaise.org/geraint/jerriais.html
Revenir en haut Aller en bas
Roy
Comte
Comte
Roy


Masculin Nombre de messages : 488
Age : 41
Localisation : Houma, LNE.
Date d'inscription : 04/11/2005

parler vous le jersais ???? Empty
MessageSujet: Re: parler vous le jersais ????   parler vous le jersais ???? EmptyDim 08 Juin 2008, 17:21

Non, je parle pas le jersais.

---Roy---
Revenir en haut Aller en bas
http://www.islederniere.com
AF
Prince
Prince
AF


Féminin Nombre de messages : 3408
Localisation : Au Québec
Date d'inscription : 02/03/2006

parler vous le jersais ???? Empty
MessageSujet: Re: parler vous le jersais ????   parler vous le jersais ???? EmptyDim 08 Juin 2008, 21:20

Roy a écrit:
Non, je parle pas le jersais.
Moi non plus.

Mais j'arrive sans trop de peine à déchiffrer le jersais écrit.

AF sunny
Revenir en haut Aller en bas
Victorserge0
Prince
Prince



Nombre de messages : 1070
Date d'inscription : 05/04/2008

parler vous le jersais ???? Empty
MessageSujet: Re: parler vous le jersais ????   parler vous le jersais ???? EmptyLun 09 Juin 2008, 00:19

ben si roy , si tu lit bien le texte en haut tu verras que 90 % est compréhensible
Revenir en haut Aller en bas
Victorserge0
Prince
Prince



Nombre de messages : 1070
Date d'inscription : 05/04/2008

parler vous le jersais ???? Empty
MessageSujet: Re: parler vous le jersais ????   parler vous le jersais ???? EmptyLun 09 Juin 2008, 00:46

Ca te rappel pas quelque chose roy ? :

Cette absence de littérature et l'anglicisation toujours croissante de l'île font que le parler jersiais est en voie de disparition. Il fut un temps où maints jersiais étaient trilingues, parlant le jersiais, le français et l'anglais, mais ils sont de moins en moins nombreux. D'abord, à Saint-Hélier, la capitale on n'entend guère que l'anglais, sauf en été, quand les touristes français envahissent la ville. Il faut aller dans les paroisses les plus éloignées de la capitale - Saint-Ouën, Sainte Marie, Saint Jean, la Trinité, Saint-Martin - pour entendre le « jèrriais » et encore, ce ne sont guère que les vieux qui le parlent. Les jeunes souffrent à cet égard d'un complexe d'infériorité : ils s'imaginent que le patois n'est qu'une corruption du français, du « buon français ». Ils ont honte de parler la langue de leurs ancêtres, et si leurs parents leur parlent en « jerriais », ils répondent en anglais.

Et pourtant, une telle langue est un héritage, une possession précieuse qui vaut qu'on la conserve. Elle contribue à l'individualité de l'île, et sa disparition serait une perte irréparable.



La honte est le pire ennemi d'une langue ! les anglo ont eu les cadiens en leur expliquant qu'ils parlait un broken french ! La même chose c'est reproduite à Jersais alors que le normand est une des langue mêre de la langue anglaise d'aujourd'hui, c'est à dire un mélange de saxon et de normand
Revenir en haut Aller en bas
Denis Baggi
Prince
Prince



Nombre de messages : 1064
Localisation : Lugano, Suisse italienne
Date d'inscription : 05/04/2008

parler vous le jersais ???? Empty
MessageSujet: Re: parler vous le jersais ????   parler vous le jersais ???? EmptyLun 09 Juin 2008, 05:23

Oui Victorserge, tu as raison, et une politique sembable existait en Italie dans les années 30. Et il ya eu un moment de peur, il y a trente ans, dans la "Repubblica e Cantone Ticino", sud de la Suisse, où certaines communes commençaient à être de majorité germanophones. Le fait que cela se soit arrêté, et que la Confédération en bloc ait fait quelque chose pour le Romatsch en train d'être fagocité par l'Allemand, me fait espérer qu'il ait une chance pour d'autres langues et régions. Il reste la vallée Bregaglia, celle des sculpteurs Giacometti, petite zone de langue italienne, coupée des autres et marginalisée par la frontière avec l'Italie: ses problèmes sont encore pires!

Un certain optimisme me vient du fait qu'une cause comme celle du cadien réussisse à mobiliser quelqu'un comme Roy, qui, comme je l'ai écrit dans un autre fil, continue malgré les injustices qu'on lui fait. Ce qui fait bien espérer, aussi parce que le temps joue en faveur de ces enthousiastes, qui seront récompensés, parce qu'ils n'agissent pas pour un intérêt personnel.

Je reviens aussi sur le projet de Roy de faire quelque chose pour le maintien du cadien et la préparation d'un outil informatique pour bien l'écrire, et dans le futur je demanderai de la participation et de l'aide des membres de ce forum autant que possible.

Salutations, Denis
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





parler vous le jersais ???? Empty
MessageSujet: Re: parler vous le jersais ????   parler vous le jersais ???? Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
parler vous le jersais ????
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Faudra-t-il parler ANGLAIS au Sommet de la FRANCOPHONIE ??

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Forum de l'Amérique française :: Espace francophone :: La Francophonie-
Sauter vers:  
Ne ratez plus aucun deal !
Abonnez-vous pour recevoir par notification une sélection des meilleurs deals chaque jour.
IgnorerAutoriser