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 Fâleau de mené - Bev Oda, Ministre de Patrimoine Canadien

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gaulois
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gaulois


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Date d'inscription : 31/03/2005

Fâleau de mené - Bev Oda, Ministre de Patrimoine Canadien Empty
MessageSujet: Fâleau de mené - Bev Oda, Ministre de Patrimoine Canadien   Fâleau de mené - Bev Oda, Ministre de Patrimoine Canadien EmptyJeu 16 Nov 2006, 12:01

Via Jon Husband's wirearchy blog:
Citation :
Just as the Web and broadband access growth appear poised to offer significant opportunities and major change related to the interactive, participative infrastructure, (including many creative cultural initiatives) Canadian Heritage looks poised to become involved in an imbroglio that will probably bog the department down for a while.
Via Michael Geist's blog:

Citation :
Oda Funding Controversy May Derail Broadcast and Copyright Policy

My weekly Law Bytes column (Toronto Star version, homepage version) takes stock of the brewing controversy over Canadian Heritage Minister Bev Oda's fundraising activities. With the Hill Times running a lead story on her 2005 fundraiser and persistent questions in the House of Commons, it is becoming apparent that this issue is quickly becoming a liability for the Conservative government. While last week's discussion focused on the now-cancelled Oda fundraiser sponsored by a CanWest lobbyist and a 2005 Corus-hosted fundraiser, further investigation into Oda's past campaign financing demonstrates that the close ties between Oda and industry lobbyists may run deeper than even Angus realized.

According to Elections Canada data, Oda held a similar fundraiser in May 2004 - before she was even elected to the House of Commons - that attracted enormous corporate support from the broadcast industry including Alliance Atlantis, Astral, CanWest, and CHUM, as well as from more than a dozen senior executives from major broadcast and cable companies.

Once elected, the support continued. With Oda installed as the Conservative Canadian Heritage critic, her riding association last year reported contributions from a veritable who's who of broadcast and copyright lobby groups and companies. These include broadcasters (Corus, Vision TV), cable companies (Rogers, Shaw, and Cogeco), record companies (Sony, Universal, Warner, EMI), and copyright lobby groups (Canadian Recording Industry Association, Canadian Motion Pictures Distributors Association, Entertainment Software Association).

Moreover, as the odds-on favourite to become the Minister of Canadian Heritage, Oda accepted thousands of dollars from broadcasting and copyright interests during the most recent election campaign, with her two largest contributions coming from individuals linked to two industry giants - Rogers and Standard Radio.
Et puis via le blogue du Canard:
Citation :
Le 12 juin dernier, le Conseil de la radiodiffusion et des télécommunications canadiennes (CRTC) sollicitait des commentaires du public dans le but "de faire rapport sur le milieu où le système canadien de radiodiffusion est appelé à évoluer". Un décret notait: "l’évolution des technologies audiovisuelles change de manière importante la façon dont les Canadiens communiquent entre eux, s’expriment et interagissent avec les différents médias, ce qui a donné lieu à l’apparition d’un nouveau milieu où évoluent les communications et les médias." Les commentaires devaient être soumis avant le premier septembre. Voir l'avis public de radiodiffusion CRTC 2006-72.

Une inspection des commentaires soumis montre que seulement deux citoyens canadiens ont répondu parmi les cinquante-deux réponses. Les poids lourds habituels l'ont cependant bien fait: CBC/SRC, Shaw, CanWest, Bell, CTV, Quebecor, Rogers, Cogeco, Telesat, NFB, etc... Une multitude de groupes d'intérêt ont aussi contribué: ACTRA, SOCAN, Friends of Canadian Broadcasting, etc...
Patrimoine Canadien peut-il vraiment faire le grand ménage parmi les différents groupes d'intérêt de la Francophonie lorsque la Ministre a besoin de faire le ménage chez elle d'abord. Tout s'explique, et en particulier pourquoi la "transparence" est un grand défi lorsque la corruption sévit de façon systématique. Cela mets bien en perspective nos besoins de "participative infrastructure, (including many creative cultural initiatives)". Alors faut pas s'attendre à la promotion de la blogosphère, du ouèbe ou du réengagement du citoyen dans les hautes sphères du pouvoir. On voit bien ou sont vraiment les priorités de la gouvernance ainsi que la complicité des médias. Fâleau de mené qu'y disaient...
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